شناسهٔ خبر: 221307 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی نصب و راه‌اندازی ۱۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای جنوب کرمان

مدیر کل راهداری جنوب کرمان سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان، از آغاز عملیات اجرایی نصب و راه‌اندازی ۱۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای جیرفت–بلوک–فاریاب و پل بهادرآباد–رودبارجنوب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (راهداری جنوب کرمان ) عطاالله منوچهری، سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان، از آغاز عملیات اجرایی نصب و راه‌اندازی ۱۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای جیرفت–بلوک–فاریاب و پل بهادرآباد–رودبارجنوب خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی جنوب کرمان افزود: این سامانه‌ها با هدف کنترل سرعت، کاهش تخلفات رانندگی، افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات در محورهای پرتردد منطقه در حال نصب و راه‌اندازی هستند.

منوچهری همچنین از در دست اقدام بودن انعقاد قرارداد نصب ۴ سامانه دیگر در محورهای کهنوج–قلعه‌گنج و جیرفت–بافت خبر داد و اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‌ها نیز اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که پس از تکمیل فرآیندهای قراردادی، عملیات نصب و راه‌اندازی آن‌ها آغاز خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان ادامه داد: در محور جیرفت–سه‌راهی بم نیز تاکنون ۴ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نصب و راه‌اندازی شده است و ۲ سامانه دیگر در این محور در دست اقدام قرار دارد.

وی تأکید کرد: توسعه و تکمیل سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل یکی از برنامه‌های مهم اداره کل راهداری جنوب کرمان است که نقش مؤثری در ارتقای ایمنی تردد، مدیریت ترافیک و کاهش سوانح جاده‌ای خواهد داشت.